Părţile contractante
Societatea Comercială LAGUNA TOUR SRL, cu sediul în Constanta, str. Grivitei nr.
1 B, cod unic de înregistrare RO 20850570, titulară a Licenţei de turism nr. 4325.,
pentru Agenţia de Turism LAGUNA TOUR,
cu sediul în Constanta, str. Grivitei nr.1 B, reprezentată prin Andi Chirilov,
în calitate de Director, denumită în continuare Agenţia,
şi turistul/reprezentantul turistului,
domnul/doamna ..................................................,
domiciliat/domiciliată în ................................................................................................................,
telefon ..................................., posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate seria ...... nr. ...............,
eliberat/eliberată de ................ la data de ...................., au
convenit la încheierea prezentului contract.
I.
Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de
servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de
excursie, anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de plată.
II.
Preţul
1.
Preţul contractului este ................. şi cuprinde costul serviciilor
turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A. Avansul este
de......................lei/Euro/USD iar
plata finală se va face până la data de ............................... .
III.
Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1.
În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile
esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15
zile înainte de data plecării.
2.
Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau
micşorării, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor
costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor
de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de
turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii
turistice contractat.
3.
În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia
constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a)
să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării
călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice
oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b)
să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile
turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c)
în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau
acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri
suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc
agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.
Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin
contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a)
când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează turistului;
b)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau
unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le
puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în
traficul mijloacelor de transport etc.).
5.
Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de .......
zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a)
orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce
urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport
incluse în contract;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei
locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un
număr de apel de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului şi/sau
a detailistului;
c)
pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului.
IV.
Drepturile şi obligaţiile turistului
1.
În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta
poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate
condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia
de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În
acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul
şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în
cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat
numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. Turistul care
cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod
solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare
apărute cu ocazia acestei cedări.
2.
În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să
respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în
staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare şi se
termină la ora 12,00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnă
şi/sau de tratament; în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral,
cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu
la ora 12,00 a zilei următoare celei înscrise pe bilet.
3.
În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%,
turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către
Agenţie a sumelor plătite.
4.1.
Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice
de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a
opta pentru:
a)
rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b)
acceptarea noilor condiţii ale contractului.
4.2.
În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria
turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a)
să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate
echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b)
să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de
Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în
virtutea contractului.
4.3. În toate
cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire
pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor
în care:
a) anularea s-a făcut
datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar
Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice
premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a
datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de
voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în
ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările,
caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut
din vina turistului.
5. Turistul are
dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în
cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească
Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă
majoră definite conform legii.
Dacă turistul
solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre
servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea
penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
6. Turistul este
obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de
salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau
returnarea sumelor de la Agenţie.
7. Turistul este obligat să prezinte la
recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de
călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea
acordării serviciilor turistice.
V.
Renunţări, penalizări, despăgubiri
1.
În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii
turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei
penalizări după cum urmează:
a) 25% din pretul
total - pentru retragerea in intervalul 30 - 20 zile inaintea plecarii;
b) 50% din pretul total - pentru retragerea in intervalul
19 - 10 zile inaintea plecarii;
c) 100% din pretul total - pentru retragerea cu mai putin
de 9 zile inaintea plecarii.
2.
Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii
sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare
contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3.
În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de
Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii
acesteia.
4.
În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se
realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România
şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta,
turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.
Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care
turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate
pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la
graniţă de către poliţia de frontieră.
6.
Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de
servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat
serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
7.
Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a
obligaţiilor din contract.
VI.
Reclamaţii
1.
În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite,
acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu
privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea
pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât
Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului,
restaurantului).
2.
Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat
pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată
sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o
reclamaţie în scris, în termen de maximum ... zile calendaristice de la
încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de .... zile
calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin.
VII.
Asigurări - Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere
şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului
Agenţiei la Societatea de Asigurare .Gerroma din localitatea Bucuresti, str. Emil Garleanu nr.11,
telefon 021 - 321 74 28, fax 021
- 320 20 16
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare,
care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să
acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a
unui contract de asigurare pentru bagaje.
VIII.
Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a)
voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.
IX. Dispoziţii finale
1.
Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare
parte.
2.
Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu
prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de
servicii turistice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
631/2001, cu modificările ulterioare.
3. Contractul poate fi
prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este
informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute de
art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.
Agenţia,
LAGUNA TOUR
Reprezentantul Andi Chirilov
Turist,
Numele ..........................
Prenumele .......................